Archief

01steinbercherLikinmderwagenleeg01
02steinbrecher Rainer02
03steinbrecherKinderwagen03
04Steinbrecherleunend04
05steinbrecherboven05
06Ralf06
08saalmensen08
09saalleeg09
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow



2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

dwetendeventerclosecmyk_1200
dvoelen_1200 kopiëren
denkenenwetendeventer_1200 kopiëren
denkendeventer_1200
Slide
SpelenPlay
eyes_900
denken_mallen_900
previous arrow
next arrow



2020

Afgietsels van plekken in mijn lichaam waar je naar binnen kunt kijken. Een serie van 3 video objecten waar een mini beamer in  beelden projecteert in giethars afgietsels. ‘Denken’, ‘Weten’, ‘Voelen’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

sansissue08_1200
sansissue07_1200
sansissue06_1200
sansissue05_1200
sansissue04_1200
sansissue03_1200
sansissue02_1200
sansissue01_1200
Slide
SpelenPlay
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow



Een video installatie als onderdeel van Linie in  Lichterlaaie 2016, met 7 projecties op vloer en wand van de kazematten van Fort Lunet IV in Utrecht. Uitgangspunt was de monotone afzondering van de bewoners van het waterliniefort.

Met de externe link zie je een 360 º impressie w.aar je doorheen kunt bewegen

Op de mogelijke lokatie van inslag van de meteoriet van Diepenveen.

Onder luid gesis viel hij voor de voeten van een dagloner in het zand op 27 oktober 1873. Ruim vier miljard jaar zwierf hij door de ruimte, nog vóór de aarde zijn vorm vondt. De korte flits van de landing is alles wat je hier ziet.

Als ik omhoog kijk waar hij vandaan komt, val ik in de put van de tijd, voorbij de oorsprong. Kan ik zo lang denken, zo’n kort moment opmerken?

Onderdeel van het kunstwandelproject ‘Om even bij stil te staan’

een continue groeiende serie foto objecten. Een stereografische foto in een handgegoten lens.

tijdenwinkelcontactbla12_1200
tijdenwinkel_900
Slide
SpelenPlay
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow



2007

Achter het venster van een oude speelgoed winkel zie je een denkbeeldige ruimte, die werkt als een zonnewijzer, dag en nacht. Het licht uit de ramen, en door door de vloer valt op muren en het plafond, en wijst daarmee te tijd aan. Ook ’s nachts schijnt de zon van onderen de ruimte binnen, alsof de aarde speciaal voor deze kamer het zonlicht doorlaat.

Onze beleving van tijd is welbeschouwd niet lineair. Soms gaat hij snel, soms traag, in onze geest schieten we op en neer van toekomst naar verleden en soms rusten we even in het nu.

In de Tijdenwinkel schuiven verschillende tijdschalen bij elkaar in één beeld. Het licht van de zon geeft de uren aan aan. De jaren zijn afleesbaar aan andere elementen uit de stad: bewoners van alle leeftijden.

Tijdenwinkel was deel van Lumineus Amersfoort, een multimedia- en lichtkunstroute door de binnenstad van Amersfoort, op initiatief van Annelou Evelein

In een lijn dwars door het park borrelt de aarde en spettert het water omhoog, zoals de stippellijn die een mitrailleur in het landschap achter laat. Is het de aarde zelf, die vanuit de diepte een ritmisch salvo omhoog schiet? Is het een lekkende gasleiding onder Huis Doorn? Of herinnert het landschap zich een nachtmerrie  van keizer Wilhelm II die hier als vluchteling uit Duitsland was neergestreken.

Een nieuwe zichtlijn nodigt uit tot bespiegeling, zoals dat hoort in een Engelse tuin.

liberkeiinomgeving1000
turksejongens1000
Slide
SpelenPlay
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow



2001

Het beeld DiaSteen gaat over vriendschap. Zusterstad Liberec heeft Amersfoort een blok graniet geschonken als blijk van waardering en als symbool voor de goede verstandhouding. De Zonnehof, centrum voor moderne kunst heeft Theo van Delft opdracht gegeven een kunstwerk te maken met deze kei. In dit kunstwerk fungeert de kei van Liberec letterlijk als een podium waarop vriendschap kan worden beleden en vastgelegd. In de plaat die dwars op de kei wordt geplaatst, is de Amersfoortse kei uitgespaard. Een ieder kan zich zo laten fotograferen op de kei uit Liberec met die van Amersfoort als getuige op de achtergrond. Het beeld kan aanleiding geven voor allerlei series en portretreeksen waarin de vriendschapsband nog eens extra kan worden benadrukt. De kunstenaar wil hiertoe zelf een aanzet geven en als eerste de wijkbewoners vastleggen.